pondělí 5. května 2008

Jinde procenta či body, tady neurony

Omlouvám se za tak dlouhou prodlevu od posledního záznamu, nahromadilo se mi tolik povinností, že jsem nevěděl, kde mi hlava stojí. Pokud jste mne však už odepsali, šeredně jste se zmýlili. Pořád mám plnou hlavu nápadů, plánů a námětů na články. Většina je sice jen v plenkách, něco už však krůček od dokončení.


Základní funkční jednotka nervové tkáně - neuron

Dnes jsem vymyslel a zrealizoval koncepci hodnocení, kterou budu na svém blogu užívat pro účely snažší orientace v recenzích hudby, filmů, her a vlastně čehokoliv, co se mi dostane do pařátů a budu mít chuť se o tom rozpovídat. Z ostatních webů jste možná zvyklí na procenta, hvězdičky, body nebo pouhé slovní hodnocení, já jsem šel trochu jinou cestou. Jako základní hodnotící prvek jsem zvolil, příznačně, neuron (ne, to na obrázku níže opravdu není chobotnička, a už vůbec ne prsní bradavka z pohledu Nea). Nedávali jste snad ve škole pozor? To je přeci ta buňka v lidském mozku, díky které jste při smyslech a plní duševní energie. Tedy pokud to moc nepřeháníte s fetem nebo hospodou, to jste pak spíš Out of Your Mind™.

Na zdravý neuron dosáhne jen ten nejlepší "produkt", na druhém konci spektra najdete naopak odumřelý neuron, který o kvalitě rozhodně nevypovídá. Následuje slovní shrnutí dojmů a upřesňující procentuelní hodnocení (o jehož nasazení do provozu ještě pouvažuji). Takže je to vlastně kombinace různých škál :-). Ale dost řečí, obrázky jsou přece mnohem záživnější:







Podobnou tabulku najdete na konci každé mé recenze. Tak, a teď už se jen odhodlat nějakou napsat... :-)

P.S.: Já vím, že je to "lehce" ujeté - tak to berte s nadhledem. ;-)

Žádné komentáře: