pondělí 5. května 2008

Empire City zpoza volantu?

Jako ortodoxní fanoušek českého herního designu si velmi dobře pamatuji, když dnes již bývalí Illusion Softworks začali vypouštět ranné informace o Mafii jedničce. Každý byl tehdy unešen z něčeho jiného. Někteří z rozlehlého města, jiní ze stylovosti, další zase z příslibů tvůrců, že příběh bude to, o co tu půjde především. Já však, nadšenec do automobilů a těch starších obzlášť, skákal radostí až ke stropu z jiného důvodu, a tím byl perfekcionistický přístup vývojářů k simulaci jízdy. A když jsem se dozvěděl, že má být ve finální hře přítomen i pohled z kabiny (což později "potvrdil" i tento trailer), hrozilo, že se hlavou provrtám až k sousedům. O to větší to bylo zklamání, když autoři v zájmu snížení paměťových nároků od tohoto záměru upustili ("Detailní interiéry, nebo žádné interiéry!"). Jenže technologický vývoj jde kupředu a co bylo ještě včera nemyslitelné, dnes lze uskutečnit relativně snadno.


Všimněte si vymodelovaného volantu a sedadel

Správně, mou jedinou naději na uspokojení touhy prohlédnout si USA doby dávno minulé skrz čelní sklo širokého amerického bouráku nepředstavuje nic jiného, než Mafia II. Tuto naději zažehl loňský teaser, kde se poměrně dlouhý dialog odehrával právě v kabině auta. O této možnosti se zmínil i Daniel Vávra v rozhovoru pro Level TV (když sliboval pohled na město z perspektivy pasažéra, snad nemluvil pouze o jízdě taxíkem, jak tomu je v GTA IV). Mým nejsilnějším argumentem pro tvrzení, že si konečně splním svůj dávný sen, jsou však screenshoty, z nichž je zřejmé, že volant má narozdíl od placaté textury z jedničky třetí rozměr navíc. Nyní se na oficiálním fóru ohledně tohoto tématu dokonce rozhořela diskuze, tak doufejme, že tam někdo tuhle nejistou informaci co nevidět posvětí.

P.S.: Slíbený rozbor screenshotů prozatím odvolávám. Poznatek o trojrozměrném volantu jsem totiž považoval za svůj trumf v rukávu, avšak tenhle postřeh mi kdosi jaksi vyfoukl. :-) Co se dá dělat - kdo dřív příjde, ten dřív mele.

Žádné komentáře: